dimarts, 25 de maig del 2010

Les Roques del Rei

Aquest diumenge vaig sortir amb la intenció de resseguir la ruta Castanyet-El Subirà que en Fitor va compartir a Wikiloc, però tot just acabant de sortir seguint la carretera del Subirà vaig començar a improvisar variacions i al final en va resultar una volta per Les Roques del Rei que no té gairebé res a veure amb les intencions originals.
El primer canvi de plans va ser en arribar a les serres de l'Albó on vaig tirar pel dret cap al Pedró passant del Subirà, així que vaig decidir trencar a l'esquerra passant pel pont de l'Albó i anar seguint el camí marcat del Pedró. El camí surt més curt, i per tant més dret, però és de bon fer, ja que està en força bon estat fins a dalt de tot.
Al Pedró, i després de fer una queixalada, em proposava de resseguir ara si el track que duia preparat, però encara no havia fet cinc-cents metres que quan me n'adono ja li havia perdut la pista, i en aixecar la vista de la pantalla del GPS em trobo al davant una de les marques blanques de la Ruta de les 10 Ermites d'en Danés, així que  decideixo seguir-les fins a Santa Margarida de Vallors on hauria de tornar a trobar el track original.
Així doncs sense proposar-m'ho he fet el camí del mapa nº 7 que és un dels que em faltaven per completar el recorregut.
Així doncs aquest tram baixa ràpid, amb el terreny dolent i pedregós, cosa que el fa molt divertit de baixada, però que l'ha de fer força dur de pujada. Es pot seguir força bé amb les marques blanques, només m'he desviat una vegada, davant de Cal  Rei, en què el camí més fresat es desvia a la esquerra mentre que la ruta bona segueix tot recte.

Just al davant de Can Cigala el camí ofereix la opció de desviar-se per les Roques de Rei, on es pot apreciar una una bona panoràmica i una curiosa mostra  d'ortografia del segle passat. Per poder fer la foto de la bici amb la creu de fons la he hagut de carretejar els últims 100 metres a coll. De totes formes, la espectacularitat d'aquesta zona no s'aprecia des de dalt sinó des de sota, o encara millor, ni a dalt ni a baix, com fan aquests ximples.
Reprenem el camí i seguim baixant, i al cap de poc arribem a una altra fita interessant de veure, que és la Pedra dels Evangelis.

S'explica que aquesta pedra delimita la frontera entre els dominis dels bisbats de Vic i de Girona, i que antigament sempre que hi havia algun mercadeig entre els dos Bisbats, ja fossin missatges, visites o comitives de difunts, es paraven en aquest lloc a celebrar una missa, d'aquí el nom d'evangelis. Aneu amb compte a fer gaire cas d'aquesta història, que és de ràdio macuto i té escassa fiabilitat, de fet se m'acudeixen pocs camins més complicats que aquest per anar de Girona a Vic...
Vista la pedra, ja vaig acabar d'oblidar el track que volia fer i després de recular dos-cents metres i tornar al camí vaig seguir la baixada que porta a Santa Margarida de Vallors en vint minutets.


Encara que sembli la torre de Pisa això és Santa Margarida de Vallors... coses que passen fent fotos amb el mòbil


De Santa Margarida en avall, el camí és el mateix que el del mapa 6 de la Ruta de les 10 Ermites, només amb una petita gran diferència: aquesta vegada l'hem fet de baixada, i el què allà era un suplici d'enfilar ara és una baixada picada i molt divertida on només cal vigilar a no ficar la roda en cap xargai per no acabar fent un capgirell.

Per acabar un parell de pegues a tenir en compte:
-Amb les obres d'ampliació de l'eix transversal s'estan carregant el camí de la riera de Santa Coloma, que espero que en acabar la obra el reconstrueixin d'alguna forma, però de moment o es baixa per carretera o s'ha de passar pel mig de les obres i fer alguns equilibris precaris per una escaleta que es va desmanegant a mesura que hi passes.



-A l'alçada de Can Sala, ara hi ha un parell de gossos que no aprecien el ciclisme (però si el running perquè corren com uns mal parits), i consideren tota la zona dels vivers com els seus dominis, ja que em van empaitar fins que vaig creuar la riera al Molí d'en Massaneda.


Aquí teniu el mapa de la ruta, l'anàlisi IBP que automàticament en fa la web de Cicloide.


1 comentari:

Carles ha dit...

Ximples has dit? Vigila el teu vocaburi; un ximple és un: animal, ase, babau, beneitó, bèstia, bleda, burro, capsigrany, encantat, enze, estúpid, estult, forassenyat, idiota, imbècil, inepte, insensat, liró, neci, obtús, poca-solta, ruc, tanoca, toix, totxo, tòtil, etc...
M'estic pensant si posar-te una querella. Rebràs notícies meves.